Elsa - Disney's Frozen

Friday, August 17, 2012

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN

Hai , assalamulaikum kawan-kawan yang disayangi dan kawan-kawan yang mengenali saya , tak kira dimana jua anda berada . Tahun 2012 raya saya berbeza sedikit dari raya-raya tahun yang lepas2 sebab nenek dan atuk saya sebelah ayah saya sudah tiada lagi , ia amat menyedihkan , tanpa mereka saya rasa tak seronok beraya , saya hanya mampu sedekah kan al-fatiha utk nenek dan atuk saya semoga mereka di tempatkan dikalangan org yang soleh dan soleha . Tahun 2012 nie saya hanya beraya di KUANTAN , tidak balik ke kampung halaman saya di JOHOR sebab saya nak exam trial SPM lepas raya , Apa2 pun raya tahun ni , sesetengah kawan2 saya tak balik ke kg mereka ,



Sekarang mesti mak ayah korang semua tengah sibuk buat persiapan kan , yang  si emak yer pulak tukar langsing lama ke baru , sarung kerusi lama ke baru , bersih kan lantai2 dan buang habuk2 yang berada disekeliling yang tersimpan dicelah2 tuh dan mcm2 lagi la , yang si anak dara pulak , sibuk meletak kuih raya dan mungkin masih ada yang tengah buat kuih raya kan , yang si bapa pulak mungkin sibuk mengecat2 rumah , cari buluh , dan mcm2 lagi lah , Saat2 nie lah paling seronok dan mengeratkan silaturahim dan mengeratkan kekeluargaan , Korang mesti berpasang2 baju raya kan , alahai ! nak raya meriah n gempak katakan . Siapa yang balik ke kg tu berhati2 lah dijalan raya , 'PANDU CERMAT NYAWA SELAMAT'

Beraya dengan orang tersayang ...

No comments:

Post a Comment