Elsa - Disney's Frozen

Thursday, August 23, 2012

SELOKA 5 EHSAN 2012



Friday, August 17, 2012

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN

Hai , assalamulaikum kawan-kawan yang disayangi dan kawan-kawan yang mengenali saya , tak kira dimana jua anda berada . Tahun 2012 raya saya berbeza sedikit dari raya-raya tahun yang lepas2 sebab nenek dan atuk saya sebelah ayah saya sudah tiada lagi , ia amat menyedihkan , tanpa mereka saya rasa tak seronok beraya , saya hanya mampu sedekah kan al-fatiha utk nenek dan atuk saya semoga mereka di tempatkan dikalangan org yang soleh dan soleha . Tahun 2012 nie saya hanya beraya di KUANTAN , tidak balik ke kampung halaman saya di JOHOR sebab saya nak exam trial SPM lepas raya , Apa2 pun raya tahun ni , sesetengah kawan2 saya tak balik ke kg mereka ,



Sekarang mesti mak ayah korang semua tengah sibuk buat persiapan kan , yang  si emak yer pulak tukar langsing lama ke baru , sarung kerusi lama ke baru , bersih kan lantai2 dan buang habuk2 yang berada disekeliling yang tersimpan dicelah2 tuh dan mcm2 lagi la , yang si anak dara pulak , sibuk meletak kuih raya dan mungkin masih ada yang tengah buat kuih raya kan , yang si bapa pulak mungkin sibuk mengecat2 rumah , cari buluh , dan mcm2 lagi lah , Saat2 nie lah paling seronok dan mengeratkan silaturahim dan mengeratkan kekeluargaan , Korang mesti berpasang2 baju raya kan , alahai ! nak raya meriah n gempak katakan . Siapa yang balik ke kg tu berhati2 lah dijalan raya , 'PANDU CERMAT NYAWA SELAMAT'

Beraya dengan orang tersayang ...

Saturday, July 28, 2012

PLKN SIRI 10/2013

Sekarang nie , budak-budak sekolah saya agak kecoh dengar hal PLKN , masing0masing sibuk SEMAK PLKN 2013 , risau-risau nama naik kan , lagi pun tak semua orang berminat untuk pergi ke PLKN , tapi bagi sesiapa yang masih belum mengetahui bagaimana mahu check kan , bagi yang malas nak beronline , apa kata korang yang kaki typewrite handfone kan , korang cuma buat mcm nie ( PLKN SEMAK -no ic- ) lepas tu hantar la ke (15888) dalam masa berapa minit sahaja korang kena tunggu :D . Saya pun buat macam tu jugak tapi , bila tengok keputusan , tak dapat pun . Tahniah! kepada yang dapat PLKN tu , korang mesti dpt banyak pengalaman dan banyak aktiviti2 yang seronok ,

-BoboiScha-(Sekian :D)

Friday, July 20, 2012

Ramadahan Akan Menjelma Tak Lama lAgi


Assalamulaikum , semalam pergi solat terawih bersama Family Yang Tersayang :) , Alhamdulilah ramai juga orang dekat masjid . Laungan azan , Iqamat dan solat Isyak . Lepas tu solat Tarawih . Selalu ye dekat masjid buat 20 rakaat kan dan ada juga sesetengah surau buat 8 rakaat . Tapi selesai je 8 rakaat ramai yang sudah lesap :)
. Seronok melakukan ibadat terawih , ia boleh menyihatkan badan dan senaman untuk kita .

Mama saya kejut saya bangun (Ho , Ho , Ho , Horlick) kehkeh :) , kejut kali ke 2 baru bangon ,sebab malam semalam tidur lewat , bangun aje terus pergi toilet basuh muka dan gosok gigi .
Gosok2 mata , peh ! tengok lauk , agak menyelerekan , sO apa lagi berlari ambil pinggan lar , hahahha (macam budak2) , ustaz pesan makan menggunakan hanya 3 jari (Anda pernah lakukan kn tk) dan kunyah 40 kali (Anda pernah kira ker) , 

Puasa ! Selalu Dinantikan

Assalamualaikum , salam berbicara , sudah sekian lama tidak memUPDATE BlOgGer nie , disebabkan kesibukan belajar,kelas tambahan,dan seminar yang telah memenuhi jadual saya , tahun ni saya mengambil SIJIL PEPERIKSAAN MALAYSIA atau lebih dikenali dengan (SPM) 2012 , cabaran untuk tahun ni agak mencabar , guru-guru kami selalu memberi nasihat , supaya tidak lupa dengan amanah yang diberi oleh guru-guru dan tidak menyesal diakhir waktu , kehidupan nie ibarat roda yang berpusing yang membuat kita kadangkala di atas dan juga di bawah . Walaubagaimanapun , dalam kehidupan ni kita tak boleh menjadi seorang yang angkuh dan kedekut ilmu , ilmu nie tidak akan lupus selagi kita tak mati , bak kata pepatah Jauh Perjalanan , Luas Pemandagan dan Ilmu Pengetahuan :) . Bulan Januari hingga lah bulan Jun telah meninggal kan kita jauh nun disana , hahahha ,

Sekarang ni sudah masuk bulan julai , ramai umat islam menanti ketibaan bulan ramadhan , yang penuh dengan keberkatan . Dalam bulan ramadhan nie pintu neraka ditutup , segala tok2 setan , raja2 setan semua ye dipenjara dan diikat , dan pintu syurga dibuka seluas2 ye , sO umat islam mempebanyakkan lah amal ibadah seperti tarawih dan yang penting solat 5 waktu wajib juga dibuat . 




                                   -Sekian Terima Kasih , Selamat Berpuasa -                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Saturday, June 30, 2012

Yang Pergi Tetap Pergi , Yang Hidup Mesti Teruskan Hidup



Pada pagi yang amat mulia ini , telefon ku berdering , di skrin telefon ku , tertayang satu mesej daripada sahabat ku , saya buka mesej tersebut , saya terkejut , macam tak percaya , adakah mimpi ? adakah ini takdir ? , disini sya nk bagitau yang sahabat sya , mak dia meninggal dunia pagi tadi , sya dan sahabat sya yang sorang lgi bergegas ke lokasi , Tengah hari , saya dan sahabat2 yang lain sempat melihat jenazah dimandikan sampai lar dikebumikan , saya menitiskan air mata , Kami memberikan
kata2 utk sahabat saya yg telah kehilangan seorang ibu yang amat disayangi dan amat rapat , sahabat saya amat sedih sebab tak sangka semua ini akan terjadi , sahabat saya adalah seorang anak yang baik , dia telah menjaga emak yer ketika sakit , Disini saya ingin menyatakan bahawa , kita seharusnya meminta maaf dengan ibu bapa kita sebelum terlambat , jangan sesekali kita menderhaka kepada ibu bapa kita , mereka lar yang telah menjaga kita sampai la kita besar , jasa seorang ibu dan bapa amat besar dan kita sendiri tak mampu untuk membalas yer , Jangan la kita menjadi seorang insan yang terlambat dan baru nak menyesal bila melihat sebujur badan yang terbaring dan berputih ,
Yang pergi tetap pergi , walaupun kita menangis kita harus menerima hakikat bahawa insan yang kita sayanag telah pergi dan Yang hidup mesti teruskan kehidupan , menghargai kehidupan dan jangan mengsia-siakan ye ,

-Sekian , Terima Kasih-

Wednesday, June 6, 2012

Selamat Pagi :)




Assalamulaikum , semalam tidur lambat , pagi-pagi sudah kena kejut dengan papa saya , suruh pergi beli sarapan , dah la pening kepala , dlm kepala masih ngigau , adakah mimpi ? hahaha , sebab dengar someone panggil nama saya "AdEx" , ingat dalam mimpi , sO saya buat tak kisah lar , sekali kena kejut dgn nada yang agak garang , trOs bGon , adesss !!!! , kacau jer org tgh sedap2 tidur , layan mimpi lagi , dah la sejuk2 nie best tidur ,


Indah sungguh ciptaan allah , dapat hirup udara yang segar pagi2 , dapat tengok matahari terbit :) , Dapat pulak makanan roti canai (my favourite breakfast) , Yummmy !!! , Kami masih cuti , minggu depan sudah pun buka sklh , tak sabar nk jumpa kawan2 , Pagi ni nak buat ap yer ?

-Sekian , Short Story Morning-

To My Friends Who Are…



To My Friends Who Are…MARRIED
Love is not about “it’s your fault”,
but “I’m sorry”, not “where are you’
but “I’m right here”, not “how could
you” but “I understand”, not “I wish
you were”, but “I’m thankful you are.”
To My Friends Who Are…ENGAGED
The true measure of compatibility is
not the years spent together but how
good you are for each other.
To My Friends Who Are…NOT SO SINGLE
Love isn’t about becoming somebody
else’s “perfect person.” It’s about
finding someone who helps you become
the best person you can be.
To My Friends Who Are…HEARTBROKEN
Heartbreaks last as long as you want
and cut deep as you allow them to go.
The challenge is not how to survive
heartbreaks but to learn from them.
To My Friends Who Are…NAIVE
How to be in love: Fall but don’t
stumble, be consistent but not too
persistent, share and never be unfair,
understand and try not to demand, and
get hurt but never keep the pain.
To My Friends Who Are…SEARCHING
True love cannot be found where it
does not truly exist, nor can it be
hidden where it truly does. Love is
magic. The more we hide it, the more
it shows; the more you suppress it,
the more it grows.
*To My Friends Who
Are…PLAYBOY /GIRL TYPE
*Never say I love if you don’t care.
Never talk about feelings if they
aren’t there. Never touch a life if
you mean to break a heart. Never look
in the eye when what you do is lie.
The cruelest thing a guy can do to a
girl is to let her fall in love when
he doesn’t intend to catch her fall.
To My Friends Who Are…POSSESSIVE
It breaks your heart to see the one
you love happy with someone else but
it’s more painful to know that the one
you love is unhappy with you.
To My Friends Who Are…AFRAID TO
CONFESS

Love hurts when you break up with
someone. It hurts even more when
someone breaks up with you. But love
hurts the most when the person you
love has no idea how you feel.
To My Friends Who Are…STILL HOLDING
ON

A sad thing about life is that when
you meet someone who means a lot to
you, only to find out in the end that
it was never bound to be and we just
have to let go.
To My Friends Who Are…SINGLE
Love is like a butterfly. The more you
chase it, the more it eludes you. But
if you just let it fly, it would come
to you when you least expect it. Love
can make you happy but often times it
hurts, but love’s only special when
you give it to someone who is worth
it. So take your time and choose the
best!

Three things never return:

the past, the neglected opportunity,
and the spoken word

Erti-Sahabat


“Seandainya engkau bertemu seorang kawan yang sanggup bersusah atas nama kesetiaan, mendahulukan atas nama kebajikan, menyimpan keaibanmu atas nama kejujuran, menegur kelemahanmu atas nama kebaikan, memendam rasa terkilan demi menjaga perasaan, ketahuilah bahawa dia bukanlah seorang kawan tetapi seorang saudara & sahabat sejati yang sukar di cari ganti…


Rasulullah saw pernah berpesan: “Agama seseorang itu terletak di atas agama atau jalan yang dipilih oleh rakannya”. Oleh itu kita hendaklah berhati-hati dalam memilih siapa yang harus dijadikan sahabat.
Apakah ciri-ciri sahabat yang baik? Seorang bijak pandai berpesan kepada anak lelakinya: “Wahai anakku, sekiranya engkau berasa perlu untuk bersahabat dengan seseorang, maka hendaklah engkau memilih orang yang sifatnya seperti berikut :





    • Jika engkau berbakti kepadanya, dia akan melindungi kamu.

    • Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas balik persahabatan kamu.

    • Jika engkau memerlukan pertolongan daripadanya, dia akan membantu kamu.

    • Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, dia akan menerimanya dengan baik.

    • Jika dia mendapat sesuatu kebajikan (bantuan) daripada kamu, dia akan menghargai atau menyebut kebaikan kamu.

    • Jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripada kamu, dia akan menutupnya;

    • Jika engkau meminta bantuan daripadanya, dia akan mengusahakannya.

    • Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), dia akan menanyakan kesusahan kamu.

    • Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, dia akan meringankan kesusahan kamu.

    • Jika engkau berkata kepadanya, nescaya dia akan membenarkan kamu.

  • Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya dia akan membantu kamu.
  • Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya dia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan.


TUHAN aturkn antara kita 1 pertemuan ditetapkn 2 hati. Dalam 2 hati diberikn 3 rasa :
SAYANG, KASIH & KASIHAN. Dalam 3 rasa itu dselitkn 4 tujuan:
BERKENALAN, BERTEMAN, BERKAWAN, & BERSAMA. Dalam 4 prkara itu tersembunyi 5 perkataan, iaitu:
TEMAN BAIK SELALU DI SISI. Dalam 5 prkataan itu trsmbunyi 6 impian iaitu :
SAYANG,KEKAL,SETIA,MNGERTI,MENGHARGAI,& MENGINGATI. Dalam 6 impian itu trsimpul 7 huruf keramat iaitu :
“SAHABAT”.


P/S  : Jika sahabatmu melukakan hati, lukislah di awan agar ia cepat berlalu pergi…Jika dia membuat kebaikan, pahatlah di atas batu agar ia kekal sepanjang kehidupan.

Sahabat Sejati !!!!

Sahabat sejati bukan barang permainan...
Apabila cantik,,boleh dibeli...

Apabila buruk,,ianya dibuang....
Tetapi sahabat sejati adalah untuk selamanya...
Sahabat sejati memang sukar dicari...
Walaupun beribu kawan yang kita miliki....
Tetapi sahabat sejati yang paling istimewa...

Lawak :D

Pada suatu hari sorang suami baru pulang dari Brazil, membawa burung kakak tua yang sangatlah special..

Si isteri bertanya..pada si suami..

" Abang..buat aper beli burung tu..?! Kan mahal tu..!"

Suami menjawab..

" Ala takper..burung ni special..tengok nie.."

Suaminya mengangkat tangan kiri dan memetik jarinya..burung itu terus menyanyi lagu POP..

Si isteri sangat suka..dan menyuruh suaminya mengangkat tangan kiri plak..

Si suami..berbuat demikian dan memetik jarinya.. dan burung itu terus menyanyi lagu ROCK pula..

Si isteri pun suka dan bertanya..

" Abang, kalau kita angkat kedua-dua tangan plak camner..?"

Suaminya menjawab.." Awak cuba la buat.."

Si isteri mengangkat kedua2 tangannya dan memetik jarinya..lalu..burung itu pun berkata...

" SATU SATU LAH, BODOH..!!! "

Untuk Sahabat-II Saya











Ombak , Membuatkan Fikiran Ku Tenang :D

Setiap petang or setiap kali saya bOsan saya akan pergi pantai bersama-sama kawan saya , utk melepaskan tekanan or apa-apa je lah yang bermasalah difikiran masing2 , ombak membuat ku tenang sebab bila ombak datang dan pergi saya merasakan tiada lagi masalah dan tenang je , jalan2 ditepi pantai lagi seronok sebab dapat main air , yeahhh ! ,

-Sekian , Short Story-

Selamat Tinggal Kawan :3

Saya masih ingat kata-kata dia semalam "Kau Tak Pernah Tolong Aku Dalam Masalah" , what ??
Selama ni sya dn rakan2 lain tOlong dia tu ap , Nampak sgt tak hargai kiteorg , Hanya pandang
remeh-temeh je selama nie kiteOrg tlg dia , grrrr !!! , Tapi perlu ke kau tipu aku , please!! , aku tak suka ada member yang macam ni , memang kita dah friendly sjak f.3 , tapi tak semestinya aku tahu segala2 ye tentang hidup kau , aku dah lama nak larii dari kau , cuma hati aku amat berat utk lari dari
- SELAMAT TINGGAL KAWAN , AKU SEBAGAI SAHABAT KAU , YANG KINI KITA HANYA BERMUSUHAN , WALAUPUN KAU TAK AKAN MAAFKAN AKU , AKU AKAN MAAFKAN KAU ATAS SEGALA2 NYA APA YANG KAU SUDAH BUAT -

Tuesday, May 29, 2012

Aktiviti Hari Ini :D

Cuti sekolah , sudah bermula sejak hari sabtu 26 . 05 . 2012 , selama dua minggu , mesti kawan-kawan
semua tak tahu nak buat apa kan , mesti ada kawan-kawan kOrang yang pergi melancOng dekat luar negara sebab cuti 2 minggu niy agak lama la jugak kan dan ada juga sekadar cuti2 dlm malaysia jer
(Save Bajet) katakan , hehehe , Untung lar kan ! ade jugak mak ayah yang bekerja cuti2 nie
(Nak cari duit lebih) katakan , heuheu , ade kawan-kawan kita yang bekerja (Partime) sekadar mengisi masa lapang kan , daripada duduk dekat rumah makan dan tidur jer ,

Sya pula cuti 2 minggu ni , serOnOk jugak ,ade kelas tambahan sekolah buat , sekurang2 yer ade juga masa lapang yang diisi dlm jadual , daripada duduk dekat rumah tengOk tv , bOsan tidur , dan macam2 lgi
Hanya minggu pertama saja ade kelas tambahan f.5 , kelas tambahan tersebut mula hari sabtu , isnin dan khamis , hari ahad bOleh rest skjap tapi , sya bkan rest pn , sya dan kawan2 pergi kOnvoi dekat bukit kuantan untuk pergi wedding member , cuti sekolah nie banyak kerja sekOlah , terutama yer subjek PI kena siapkan (SMART CHART) , dan kena study subjek2 yang tak berapa nak faham ,

Sudah 4 hari berlalu , untuk minggu cuti yang pertama , kelas pun masih belum pOnteng (BgOs) , pagi tadi bgOn kul 8 , janji nak pergi beli breakfast utk (Family) hampeh!!! tak der harapan , tidur tak sedarkan
diri langsung , kelas start kul 8 smpai 12 , tpi kwan2 nk gi kul 9 (Plan yang agak memberangsangkan) , subjek untuk kelas hari nie PD (msuk ksl lewat , dengan muka slamber , salam cikgu pas2 mintak maaf dtg lewat ,biar pun dtg awal tpi larii,hahaha,pas2 cikgu pn muka slamber , mcm dOk layan jer , sebab dah fhm dgn perangai student2 niey,cikgu pun bagi kertas dan suruh salin NOta yang agak panjang jugak . tpi best lama tk buat nOta PD , rasa tulisan lawa jer (perasan) , masa untuk subjek seterusnya adalah MATH , subjek yang paling sya suka , bak kata member Number Math Membuatkan Aku Trauma" ,math hari nie belajar tajuk Tranformasion , mula2 agak tak faham , masih ragu2 , tapi bila banyak buat latihan alhamdulilah bOleh faham sedikit , cikgu tekankan tajuk nie , sebab rmai yang masih tak faham dan lemah,

Masa tengah belajar , bunyi bising , org tgh mesin rumnput smpai pecah lampu dlm kls akibat pantulan batu , dan member sya kena batu gak , nasib baek kecik jer , klau besar mesti hidung dia skrg brdrah , kehkeh , member2 sya semua bengang , yelar orang nak belajar diye pulak memekak mcm lar xder hari laen nak buat , padahal cuti 2 minggu , adoii !! , cikgu pun ckap mcm tuh , smpai budak laki kls sya sOund baru nak stOp , bukan nak kurang ajar , tpi tOlong lar fhm , org nk belajar kn , mesti kna dlm keadaan senyap dan tiada nganguan ,

Balik daripada kelas kul 11.30 (habis awal) kami pun lepak , tenangkan fikiran , dekat tepi pantai
Mcm2 citer ade ,

Menyesal Sahabat Dengan Kau :\

Aku anggap ka sebagai freindly aq , kOnOn yer ckap dkt aq "Kau lar sahabat aku , buat selama-lamanye,Aku harap persahabatan kita tak terputus" , masa dengar ayat gtOw , perasaan rasa cair je ,
rasa suka jer , tersenyum jer ,

Mungkin seorang sahabat , tak patut berahsia sesuatu yang tak sepatutnya ,
Mungkin seorang sahabat tak patut tipu sahabat sendiri ,
Mungkin seorang sahabat perlu bersikap jujur ,
Mungkin seorang sahabat perlu faham perasaan sahabat sendiri
Mungkin seorang sahabat tak patut memaksa sahabat sendiri
Mungkin seorang sahabat tak sepatutnya menghasut sahabat sendiri membuat kejahatan
Mungkin seorang sahabat tak patut memburukan sahabat sendiri
Mungkin seorang sahabat tak patut mengambil hak sahabat sendiri
Mungkin seorang sahabat suka melihat sahabat sendiri terluka

Kau memang sahabat tak guna , selama ni , aku percaya semua kata-kata kau ,aku sanggup backup kau dalam apa-apa hal pun , tapi aku terkejut sebab perangai kau betul2 sudah berubah , kau pun dah pandai tipu-tpu aku , ada ke patut , time Org tgh series , kau bOleh tergelak , mcm perkara yang dikatakan kau anggap main-main , mungkin kau tak pernah nak faham perasaan sahabat sendiri , kau patut dikatakan manusia or sahabat yang suka maen tikam2 belakang , dan sahabat yang tak mampu berkata jujur

Mulai saat ni , aku dah tak nak ambik kisah pasal hidup kau , aku dah fedup dengan semua penipuan kau
Tengok air muka kau , macam baek tapi hampeh!!! , aku nak larii daripada kau , tak guna dah sahabat dengan kau , aku sepatut yer dah lama tak sahabat dengan kau , tpi sebab perasaan aku sanggup sabar dengan perangai kau dan hati aku niy jenis baek , Menyesal sangat-sangat :D ,

Saturday, May 26, 2012

Konvoi , Bukit Kuantan , Seronok

Wah :D , hari ni sya pergi kenduri kahwin dekat (FELDA BUKIT KUANTAN) serOnOk bangat , firstime dalam hidup semenjak sudah ada lesen tahun ni , baru hari ini sya pergi jauh sgt2 , masa mula-mula bertOlak beramai2 ingat jauh la sgt , sebab ikut highwigh kan , 130 km sya bawa mOtOr , rasa nak terbang je semua , sya bawa kawan dkt blkang , risau dia sya bawa laju sgt ,
Perjalanan tu , rasa mcm pergi terengganu jer , sbb jauh sgt , sya fOllow je sahabat2 sya , sahabat perempuan saya (3 org) pakai baju kemeja dan seluar jean , sya sOrang pkai baju kurung
(gadis muslimah katakan) kahkah , semua yer lelaki (perkara biasa kalau kOnvOi) perempuan (4 org) termasuk lar sya nie , bila bawa mOtOr sekejap depan , sekejap belakang ,
Nie memang kenangan yang paling sya tak bOleh lupa dalam hidup .....
Thanks friends -SAYANG KORANG SEMUA-

Tuesday, May 15, 2012

Suratan Takdir Yang Harus Ku Terima

Kami hanya dapat berlatih seminggu , sehingga la tarikh yang ditabalkan dan menjadi penentuan untuk kami dan cabaran yang harus kami semua tempuhi , lagi pun , tunggu nak dekat2 perlawanan baru nak cari ahli lar , nak berlatih maen la ,cari bahan lar , info sana , info sini , atOyai !! , ajar itu ajar ini , pastu mula lah bengang sana , sakit hati lar , macam2 lgi lah .Dalam seminggu tu , kami sibuk cari ahli untuk kaum hawa , sbb bagi serata jer , dan tidak lupa juga untuk kaum adam , bila semua sudah cukup . Bermula lar , hari berlatih , banyak kenangan kami bersama tenaga mengajar , dapat ilmu baru , kami dengan tenaga pengajar dan ketua kami berfikir nak buat tarian , cuti sekolah pun kami berlatih sbb dah nak berapa hari nak pergi perlawanan , berlatih dekat tengah panas , masing2 muka mcm black , separuh white , heeee . kami lunch sama2


                          

                                                          ( 3 . MAY . 2012 )
         (PERTANDINGAN KOMPANG DAN FORMASI PERINGKAT DAERAH KUANTAN 2012)
Walaupun kami tak menang , tapi adat pertandingan ada menang ada kalah , kami dah buat yang terbaek utk sekolah kami (SMK BESERAH) , tahun nie saya last menyertai pertandingan nie , tenaga pengajar memberi kepercayaan sepenuhnya untuk sya backup student2 baru , TAHNIAH ! kepada sekolah yang mendapat tempat 3 hingga lah tempat yang pertama , tahun depan kami akan buat yang terbaek dan mengharumkan nama sekolah kami .

Saturday, May 5, 2012

Semalam , Girl vs Boys

Petang , semalam saya dan sahabat lepak dekat tepi pantai ,tiba2 sahabat saya dapat panggilan yang mengatakan sahabat saya yang lagi seorang kena pukul dengan jantan , Apa lagi , saya pun dengan pantas pecut mOtor , nak pergi tgOk keadaan dia , peh! terkejut saya tgok , agak teruk juga , muka , pipi , mata , hidung , saya pun tanya mcm mne blh jdi begini ????
Nangis2 kena pukul , saya kesian jugak , dalam keadaan yang begitu kami sempat lagi bergurau senda
tapi jantan tu pengaruh ***** bukan fikir pjg pn nk bt bnda gtOw , tapi jantan tuh dapat balasan yang setimpal ! , sahabat saya ckap dia tak sdar , masa tuh , yang dia rasa , dia kena pukul jer
Apapun , kes nie jadi , kes polis , sahabat saya yang lagi dua orang jadi saksi dalam kejadian smlm
sahabat saya kata , lepas nie kena berhati2 sbb jantan tuh nak balas dendam (mybe)
jantan tuh dah kena pukul dgn org kg , tpi muka bt slamber jer , mcm xrsa apa2 pun , hebat btOl jantan tuh , biase lah pengaruh ****** .

Terkejut !!! Boooommmm

assalamualaikum , pada pagi yang cerah , indah , cuaca yang panas + mendung , macam biasa lah tingkatan 3 , 4 , & 5 , kena beratur diperhimpunan dengar taklimat , nasihat , aktiviti , maklumat2 yang penting

Sekolah sya , abis jer penghimpunan mesti bagi kelas PK dulu keluar dan kelas2 yang seterusnya
tiba2 jer cikgu buat ............ sebelum tuh , cikgu cakap siapa yang xpakai baju kadet kena stay dekat penghimpunan sbb pengawas nak ambil nama ,

Tiba2 sekali lagi , cikgu cakap budak form 5 xpayah gi mne2 , duduk jer dkt penghimpunan , sebab rasa pelik juga , kenapa tiba2 budak form 5 kena duduk dkt penghimpunan , sblOm tuh kawan2 sya yang lain  sibuk tanya knp nie ? diyeorg risau ade spotcheck , rupa-rupa yer memang btOl pun
saya pun tgOk lar , sya pun anggap la biase jer sbb cikgu dan pengawas sekadar spotcheck kuku ,

Sekali , ambil ka ! , tindakan yang agak hebat juga lah dan drastik , terkejut gler , apa lagi , kawan2 sibuk nak simpan , sorok harta benda yang berharga , risau kena rampas , senang nk dikatakan satu badan cikgu spotcheck sampai ke kasut sekali , rasa nak tergelak pun ader

Sampai kawan2 saya cabut stoking , takut punya pasal stoking kena rampas sbb pakai warna warni
hahaha , sya duk relax jer lah , sbb xder ap nk di takotkan , sya yang paling kecOh dekat situ , 5 tahun sekolah dekat sana baru hari ini saya dapat merasai guane kena spotcheck betul2 ,
dengar citer ade org xpuas hati , sbb tuh buat spotcheck lah .

Sunday, April 29, 2012

Essay Nothing To Say

Teacher suruh buat karangan tentang " if only i had been more careful , that would't have happeneed"
, teacher ckap awak2 semua buat rangka krangan dlm bhasa melayu dahulu , nanti bila dah dpt byk rangka krangan awak2 semua blh la bt dlm bhasa inggeris

Saya dan kawan2 saya pun buat lah rangka krangan , yang saya pulak sibuk bt krangan yg xbrkaitan dgn tajuk tuh , karangam yeh berbunyi begini
PADA PAGI JUMAAT YANG MULIA INI , CERAH DAN BURUNG2 BERKICAU , BUNGA BERKEMBANG DENGAN INDAHNYA DITANAMAN , MATAHARI MENERANGI ALAM , DAUN YANG MENGHIJAU , ANGIN SEPOI2 BAHASA , LAUT YANG KEBIRUAN , OMBAK YANG GELORA , PELANGI YANG SUNGGUH INDAH
saya lah pling kecOh dn bising , dan gelak2 macam lah dah dpt idea , tiba2 jer teacher suruh sya baca
mula2 senyap dan trgagap sbb baru trfikir nk cakp ap . padahal satu idea pn xder lagi .

Sunday, April 22, 2012

Sunnah Nabi


Funny People


Sudah larut malam , sejuk jer malam nie , search-2 gambar , terjumpa plak , lawak gini , huehueh

Today im Doing

Bagun Pagi , gosok gigi , mandi , solat subuh . Buat breakfast untuk family . Walaupun sakit kaki , masih boleh buat kerja n membantu mama dekat dapur sya lar . Macam biase lar gurk , basuh baju , jemur kain , kemas bilik (paling penting) , kemas rumah , bersihkan halaman rumah ,

Walaupun dah besar gini , masih layan kartun pagi-2 (Tom&Jerry) , Siap jer smua kerja-2 rumah layan TV sekejap (Korea) , duduk lah rumah sorang-2 (Sya Like) , Rsa bosan . tidOR  lak sbb smlm tdur kul 2 pagi layang Movie dkat TV3 (Down To The Earth) ,

Petang , member call ajak teman gi pasaraya alang-2 pergi jalan lah , kul 7 baru balik ,

Someone Like You (Gula Hati Saei)

I heard that you're settled down
That you found a girl and you're married now.
I heard that your dreams came true.
Guess she gave you things I didn't give to you.

Old friend, why are you so shy?
Ain't like you to hold back or hide from the light.

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isn't over.

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead, "
Yeah

You know how the time flies
Only yesterday was the time of our lives
We were born and raised
In a summer haze
Bound by the surprise of our glory days

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I'd hoped you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isn't over.

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."
Yeah

Nothing compares
No worries or cares
Regrets and mistakes
They are memories made.
Who would have known how bittersweet this would taste?

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."
Yeah

I LiKe :D , Hati sYa kOsong ,

Kau melihat diriku
Seperti sesuatu
Yang mencabar dirimu
Akal dan mindamu
Kau mendustaiku
Kau bilang mereka tak tahu
Siapa diriku
Sedangkan kau juga begitu...
Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa...
Kosong...kosong...
Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku...
Kosong...kosong...
Kini aku bangkit
Membuktikan yang ku tak sakit
Dengan segala perit yang kau berikan
Kini aku pantas berjalan
Bergerak ke hadapan
Dan akan ku buktikan
Siapa diriku yang sebenar....
. Kosong...kosong...
Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa..
Kosong .. kosong ..
Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku...
Kosong...kosong...
Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa...
Kosong...kosong...

Letter 360 'ROUND THE WORLD'

Salam , kOrang semua yang mengenali sYa , sO hidup kOrang ceria tak ? gembira tak ?
kOrang semua pernah rsa nk bunu diri tak , (mesti kn) , kiter hidup didunia nie seperti RODA YANG BERPUTAR ader masa kiter diatas , ader masa kiter dibawah , tetapi bila seseorg tuh diatas mesti diselalu bangga , hebat , somBong , pentingkan diri sendiri , tapi bila seseorg tuh dibawah mesti kehidupan diYe brbeza .

Hari nie pelbagai jenis sifat manusia yang kite xblh jangka kan , terutama yeh hati manusia yg iri hati terhadap seseorg . bila kita ceria , bhagai , ader jer manusia nk hancurkan , ader jer manusai nk musnahkan , ader jer cerita yang xsedap didengar , ader jer kena sihir , kenapa lah ? manusia mcm nie rasa yeh xperlu hdup lama , nk suh diYeorg cakp jujur pn ssah ,dkt luaran baek jer , dKt dlm . subhanaallah allah jer lah tahu ,

Manusia xpernah lari daripada buat kesalahan , Manusia juga selalu salah memilih jalan yang tepat untuk diri sendiri, Manusai juga selalu membuat keputusan tanpa berfikir dGn pjgn , Bila dah jadi baru nk menyesal lar , nk melalak lar , nk gi buat rePort lar , ishh!! (apa lah nk jadi) , Manusia suka buat muka bertalam dua (benci lar) , Manusia sama jer , Ader sesetengah manusia suka jer bandingkn yang miskin , hina-2 , rendah-2 kn org miskin , ingt manusian kaya tuh , akan kaya sampai mampus ker?
ingat kaya tuh blh bwak masuk kubur ker ? kaya (maen rasuah , clubbing ) mcm-2 lar ,

Monday, April 9, 2012

EXPERIMENT MEMBUAT SABUN MENGGUNAKAN MINYAK


S A I N S SMK BSERAH 2012 ( FORM 5 )


1. BARANG-2 YANG DIPERLUKAN 


2. NATRIUM 


3. MINYAK KELAPA SAWIT / ZAITUN


3. AIR SULING 


4. MEMASUKAN AIR SULING , NATRIUM & MINYAK
SAWIT (VOL 1)


5. GAULKAN SEMUA BAHAN-2 TADI MENGGUNAKAN
KADAR API YANG SEDERHANA 



















Maaf , heheh , tak teratur letak gambar .. nak cepat katakan
beginilah carap-2 diYe , sO TRY la buat , tapi bau agar sedAp gak
" HARAP-2 TAK PENGSAN SIAPA YANG FIRSTIME BAU "