Elsa - Disney's Frozen

Monday, August 12, 2013

Raya kanak2 dn skrg


Assalamualikum , salam 1Malaysia , hari ni 12 . 08 . 2013
( Raya 5) untuk semua rakyat malaysia , mesti semua sudah pulang ke kota masing2 dn memulakan kerja seperti biase , tpi budak2 sekolah masih cuti , minggu depan baru mereka mula bersekolah semula . Nak citer pasal raya tapi , saya nii xder lah bnyk sgt citer , Biase lah , zaman kanak2 saya tak seperti kanak2 zaman skrg yg pergi beraya rumah ke rumah utk kumpul duit katakan utk beli sesuatu yg disukai . Zaman kanak2 saya hanya lah beraya dikampung halaman di Johor Bahru dn mana ada pergi beraya rumah org2 ni , Hanya pergi beraya ke rumah mak2 sedara disebelah bapa dn emak tersYg . Itulah rutin harian saya bila balik ke kg , bergambar lah , main mercun dn mcm2 lagi . Bila berjumpa dgn sedara2 yg dri jauh mmg best , tpi tahu2 je lah , kadang2 org dri jauh ni sombong bagai nk rakk!!! , Saya memang tak suka org yg perangai mcm niiii . Hahah . Lepas semua balik dripda solat raya , apa lagi pergi beraya dn makan puas2 dn salam menyalam ibu bapa .

Sekian . . .

No comments:

Post a Comment